Så håller du igång affären i Coronatider

19 mars, 2020

DRA NYTTA AV FÖRÄNDRADE TRÄNINGSMÖNSTER
Även om känslan är att vi drunknar i nyheter om Coronaviruset så är kommunikationen extra viktig i tider som dessa. Tappa inte kontakten med dina kunder, även om många inte kommer till gymmet just nu. Uppdatera med det senaste, t.ex. hur ni jobbar med anläggningen för att minska riskerna för smittspridning. Både vad gäller utökad städning och desinfektion, men också andra åtgärder som förändrade klasser, öppettider och mer.

Back to Basic – ge förslag på dagens träningsprogram och hur era medlemmar kan träna och hålla formen även om de inte kommer till gymmet för tillfället. Visa att ni finns där men på andra sätt. Kreativiteten föds när något försvinner eller tas bort. Vi ser många bra exempel där anläggningar kör digitala träningspass, kommunicerar via sociala kanaler, utomhuspass och mycket mer. Vi har listat några idéer och saker som är bra att tänka på.

 

Sociala kanaler – nära kommunikation
Förmedla er kunskap, visa exempel på bra hemövningar både inne och ute.
Uppdatera med de insatser ni gör på anläggningen för att minska risken för smittspridning. Visa som vanligt glada medarbetare, medlemmar och peppande bilder som ni brukar.

Livestreama – träning med allt hemmet erbjuder
Tvättmedelspaket och gamla färgburkar, den egna kroppsvikten fungerar också bra. Schemalagd träning dagligen, gärna motivera till att aktivera fler i familjen.

Walkabout – träning utomhus
Schemalagd utomhusträning, folk gillar att promenera just nu. Snitsla en bana med olika distanser med tid och avsluta med ett tidsbestämt träningspass för de som vill vara med. Passa på och marknadsföra ditt gym, anordna tävlingar – snabbast vinner.

Skräddarsydda träningspaket för hemmet
Skapa skräddarsydda träningsscheman speciellt utformade för hemmaträning. Med instruktionsfilm och digitala PT-timmar som ingår.