Popup-gym lockade nya medlemmar

Nära 100 nya medlemmar på bara en helg blev resultatet när nyöppnade Träningsmagasinet satte upp sin popup. Några av maskinerna fanns på plats tillsammans med en film av anläggningen på storbild.
 
Träningsmagasinet har en profil som sticker ut från konkurrensen i regionen och i Skillingaryd talas det om den nya anläggningen som tagit form i den gamla industrifastigheten. Vi träffade Annika som är grundare och ägare, hon fick berätta om hur de lyckats etablera en ny träningsanläggning med premiärdatum mitt i pågående pandemi.
 
”Vi har investerat tufft med bra utrustning, inbjudande miljö, kunnig personal och snygg grafisk profil. Hos oss ska gästerna få en genomgående positiv upplevelse, detta är inget gym där man bara lyfter vikter, hos oss handlar det om relationer, livsstil, kunskap och att träna för hälsa”, säger Annika.
”Från start har vi varit flitiga med uppdateringar på sociala medier och fick tidigt igång snacket på stan. Men jag får nog säga att största framgången blev vårat Popup-gym där vi tecknade närmare 100 medlemskap bara på en helg. Vi byggde helt enkelt upp en miniatyranläggning under en månads tid före premiären. Jag blev inspirerad från andra branscher inom retail där detta är mer vanligt. Det blev ett fantastiskt sätt att förmedla känslan att träna hos oss och motivera prisbilden,” berättar Annika.

Annika Strand, ägare och grundare till Träningsmagasinet.

Träningsmagasinet fokuserar på hälsa, något vi ser är genomgående för hela branschen just nu, både här i Sverige och internationellt. Det handlar inte längre om magrutor och låg fettprocent utan att leva länge och få vara frisk. Träningsmagasinet arbetar nära medlemmarna, det finns många tankar kring familjeträning och happenings framöver. Utrustningen och de olika zonerna tillåter också att man riktar sig till flera målgrupper.
 
”Redan från början hade vi tanken att använda den stora innergården för uteträning, något som snabbt blev en passande lösning i dessa tider. Vi har haft utomhusklasser från april, dessutom med kostnadsfria prova på-pass, ett bra sätt för oss att visa lokalerna”, avslutar Annika.