top of page

Utökade affären med EGYM


Sedan 2012 har People’s Training varit en framgångsrik PT-studio med individinriktad träning utan medlemskap. Kunderna är ofta högpresterande personer inom näringslivet med intressen som golf, tennis, padel och annan prestationsidrott.


Många gånger kommer de i kontakt med People’s Training genom sitt försäkringsbolag eller via köp av rehab-tjänster. De ligger i vackra lokaler i expansiva Hovås i Göteborg. Verksamheten har ett brett team av personliga tränare med olika inriktning och man säljer tjänster inom personlig träning, fysioterapi, osteopati, pilates, kostrådgivning och massage.


För närmare två år sedan bestämde sig Carlos Gran som äger och driver studion för att utveckla verksamheten med en träningsdel med mer klassiskt medlemskap. Vi letade efter något som var tidseffektivt, mätbart, som kunde förenkla träningen för individen och göra det enkelt att komma igång – EGYM hade allt vi önskade.

- Carlos Vi på CL Fitness är nyfikna hur det har gått och besökte People’s Training som varit i drift med EGYM i ett år. PT33 heter den nya träningsdelen där EGYM ingår, hit har man under året värvat 200 medlemmar och är nu fullbelagda. Månadsavgiften är 1200 kr och hela 80 procent är nya kunder som inte kommit in via PT-delen. ”De olika delarna i vårat erbjudande har skapat en bra dynamik och fler vägar in till oss” berättar Carlos.


Vad säger medlemmarna om EGYM?

- Den stora behållningen är att de känner att träningen blir av och att den är så tidseffektiv. Vi hör ofta att de upplever mindre smärta och bättre hållning berättar Mattias Svenberg som är Osteopat och ansvarig för PT33-delen. Medlemmen Anders hade inte kunnat löpträna på 6 år och nu springer han 3 mil i veckan, har gått ner cirka 10 kg blivit 16 år yngre i biologisk ålder avslutar Mattias.



People's Training träningsanläggning - CL Fitness
De fina lokalerna och detaljerna inspirerar och motiverar både kunder och personal.

Hur ser uppföljningen ut?

- Engagemang och individanpassning är ledord för oss – bra uppföljning leder till lojalitet. Vi har avstämning var 6:e vecka. Den börjar med Inbody-test och medlemmarna skattar sin motivation, vi går igenom träningsresultat, korrigerar inställningar och uppdaterar med nytt träningsschema. Vi adderar även andra träningsmoment och övningar utöver EGYM, berättar Mattias.




Det talas mycket om social distansering, hur har det sett ut för er?

- Vår nära relation till kunderna ger en stor fördel, det blir en trygghet när de flesta känner till varandra. Vårt låga tak på 200 medlemmar gör sitt till. Vi är givetvis väldigt noga med att desinficering sker löpande och får många positiva kommentarer för det. Vi kommer också utöka våra öppettider för att minska trängsel framöver, berättar Carlos.



Carlos tips för att lyckas


  • LÅNGSIKTIGHET Tänk långsiktigt genom att bygga relationer med täta uppföljningsmöten och bli en del i kundens framgång. Det skapar lojalitet, ger ett värde i medlemskapet och minskar risken att tappa medlemmar.

  • TEAM Rekrytera ett bra gäng som får lov att dra åt samma håll som företaget går emot. För oss har det handlat om att skapa miljö och förutsättningar som gör att alla trivs och arbetar tillsammans.

  • TA BETALT Pruta inte på priset, våga ta betalt. Se istället över era fasta kostnader som hyror och hitta kreativa samarbeten.

bottom of page